Білім министрлігі Қазақстандағы бастауыш және орта білім беру жүйесін жаңарту бойынша бірқатар білім беру іс-шараларын жүзеге асыруға кірісті. 2025 жылға қарай олар 12 жылдық білім беруді кезең-кезеңімен енгізу үшін мектептегі білім беру стандарттарын жаңартып, пысықтауды жоспарлап отыр. Оларды осы өзгерістерге сәйкес келтіру үшін қазіргі уақытта білім беру мазмұны мен бағдарламаларына, оқыту мен тәрбиелеудің әдістері мен тәсілдеріне шолу жүргізілуде. Сәйкесінше, оқушылардың функционалдық сауаттылығын және өмірдің барлық салаларында, соның ішінде ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтарда бәсекеге қабілеттілігін дамыту үшін жаңартылған білім беру мазмұны толықтырылады. Пәндік салалардағы құндылықтар, дағдылар мен құзыреттер қосылады. Бұл құндылықтар мен дағдылар пәнді оқытатын оқу жоспарында айқындалады, пәндік оқу бағдарламасы типтік оқу жоспарының негізі болып табылады.
Сонымен қатар, Қазақстан үкіметі барлық студенттердің тұрақты дамуға жәрдемдесу үшін қажетті білім, дағдылар мен құндылықтарды меңгеруін қамтамасыз ету үшін 4.7 нысанасын қоса алғанда, 2030 Тұрақты даму мақсаттарына қол қойып, олардың орындалуына ықпал етеді. Сонымен қатар, жақында экологиялық білім беру кеңесін құру бастамасы көтерілді, оның мақсаты, атап айтқанда, тұрақты даму мәселелерін оқу бағдарламаларына біріктіру (2020 ж. тамыз). Нәтижесінде Білім академиясы Қазақстандағы тұрақты дамуды зерттеу институты мен ЮНЕСКО-дан 2030 жылға дейінгі күн тәртібімен байланысты құндылықтарды, дағдыларды және тұжырымдамаларды қазіргі реформаға талдау және біріктіруде қолдау көрсетуді сұрады. Бұл саяси қолдау арқылы Қазақстанның білім беру бағдарламаларына және соның нәтижесінде студенттердің болашақ ұрпақтарына олардың тұрақты даму мақсаттарына қосқан үлесі мен адалдығына тұрақты әсер етудің бірегей мүмкіндігі.
Қазіргі жағдай
Нархоз Университетінің Қазақстандағы тұрақты дамуды зерттеу институты (SKRI) оқу бағдарламаларын қарастыру және 2030 жылға дейінгі тұрақты даму күн тәртібіне (Тұрақты даму мақсаттары) байланысты құндылықтарды, дағдыларды және білімді біріктіретін өзгерістерді ұсыну үшін ЮНЕСКО және Білім академиясымен жұмыс істей бастады. Талдау аяқталғаннан кейін жүзеге асырылып жатқан білім беру реформаларына кіріктірілетін жаңа оқу бағдарламасының мазмұнын әзірлеу мақсаты қойылады. Осыдан кейін жаңа оқу бағдарламаларын қолдау үшін дидактикалық материалдар мен мұғалімдерге арналған тренингтер әзірленеді. 6 қарашада Алматыдағы ЮНЕСКО кластерлік офисінің білім беру саласындағы ұлттық кәсіби қызметкері Мейргуль Алпысбаева ханым Нархоз Университетінің SKRI орталығының директоры доктор Брендан Дюпремен бірге Ұлттық білім академиясы мен Қазақстан Республикасы Білім министрлігінің басшы қызметкерлері үшін «Қазақстандағы ағымдағы және болашақтағы білім беру реформаларына Тұрақты даму мақсаттарын қалай біріктіруге болады» тақырыбында вебинар өткізді. Бұл Қазақстанның тұрақты даму ғылыми-зерттеу институты, ЮНЕСКО және Білім академиясы арасындағы ТДМ-ны ресми білім беру саясатына енгізу бойынша бір жылдық ынтымақтастықтың алғашқы қадамдары.